Det amerikanske businessmagasinet Fast Company har laget en oversikt over hvordan du best kan lykkes med bedriften på Facebook.

Her er hele listen på totalt seks punkter:

Ikke overselg

Tenk over hvordan du reagerer på tv-reklame. Etter en stund reiser du deg og begynner å gjøre noe annet, eller hva? Slik er det også på Facebook dersom du bare poster annonser. Gi følgerne dine interessant innhold, for eksempel artikler om bransjen. Åtte av ti innlegg bør være av slik karakter, ellers kan det bli kjedelig.

Svar på kommentarer

Muligheten til fritt å si sin mening er Facebooks velsignelse - og forbannelse. Ikke lukk øynene for kritikk. Svar på kommentarer innen 24 timer og vær ærlig. Kanskje klarer du å snu kritikken?

Kort og konsist

Fatt deg i korthet. Begrens innleggene til 80 tegn, eller aller helst 40. Undersøkelser viser at innlegg som inneholder rundt 40 tegn får 86 prosent høyere respons sammenlignet med dem som inneholder flere.

Ikke kjøp «likes»

Rekrutter i stedet «ekte» fans. På Facebook vinner kvalitet over kvantitet. La Facebook-nettverket vokse gradvis gjennom å henvende deg til miljøer og andre nettverk som kan ha nytte av innleggene.

Still spørsmål

Avslutt innleggene med et spørsmål. Spørsmål generer kommentarer, særlig når de inneholder ordene «bør», «ville», «hva» og «hvem». Ordene «hvorfor» eller «hvordan» fungerer ikke like godt, ettersom disse som regel fører til at det tar lenger tid for leserne å formulere svar.

Begrens innleggene

De fleste liker det du gjør, men to prosent av innleggene dine vil bli mottatt negativt. Dette kan være å skjule innlegg eller «ikke-like» siden. For å unngå å miste følgere bør du begrense innleggene fra ett til fire i uken.

LES OGSÅ: Kunne du søkt på denne jobben?

Snart kan du bli «vekket» av en dagdrømme-detektor(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.