Tallene tilsier at arvtakeren er enda raskere.
Bare hør her: 1500 hestekrefter fra en W16-motor på åtte liter med fire turboer. Dreiemomentet er på vanvittige 1600 Newtonmeter, mellom 2000 og 6000 omdreininger.
Vekten på bilen er på 1995 kilo. Null til 100 km/t går unna på under 2,5 sekunder, mens 200 km/t passeres etter 6,5 sekunder. 300 km/t viser speedometernålen etter 13,6 sekunder.
Toppfarten er ennå ikke oppgitt til annet enn at den er begrenset til 420 km/t for gatebruk!
Britiske Car Magazine antyder at toppfarten kan være så høy som 460 km/t. For de av oss som synes det er stas å vite hva speedometeret er oppstilt i, er det altså 500 km/t.
Bilen skal produseres i 500 eksemplarer og har en startpris på 2,4 millioner euro. Det er omkring 22,7 millioner kroner med dagens valutakurs. Skal du registrere den i Norge, så lønner det seg nok å vente til siste rest av effektavgift er fjernet ved nyttår.
Se bildene av Bugatti Chiron
Les også:
Høyesterettsdommer brøt stillheten etter ti år
Mener 3D-printere truer oljeetterspørselen like mye som elektriske biler
DNtv: Dette er årets bil i Europa