Avtalen mellom de to partene går ut ved midnatt 31. januar, og kommer ikke partene til enighet vil flere Discovery-eide kanaler forsvinne for kunder hos både Canal Digital Kabel og Canal Digital Satellitt.
TV-abonnenter tilknyttet Telenor IPTV og Viasat-kunder vil også bli berørt.
– Dette er en situasjon vi i det lengste ønsker å unngå. Vi vet at dersom alle våre kanaler forsvinner fra Canal Digital, kan dette få konsekvenser både for seere, annonsører og store deler av det norske produksjonsmiljøet, sier kommunikasjonsdirektør Espen Skoland i TVNorge og Discovery Networks.
Milliardoppkjøp av Tippeligaen
Discovery Networks opplyser at kanalene TVNorge, MAX, FEM, Discovery Channel, VOX, TLC, Eurosport, Eurosport Norge, Discovery Science, Animal Planet, Discovery World, ID: Investigation Discovery og Discovery Showcase HD vil forsvinne om de ikke finner en løsning med Telenor.
LES OGSÅ:TV 2-sjef slutter - melder overgang til Discovery
I desember i fjor kjøpte Discovery rettighetene til den norske Tippeligaen og OBOS-ligaen fra 2017 til 2022 for 2,4 milliarder kroner etter en lang dragkamp med TV 2. Om forhandlingene med Telenor har stoppet opp fordi Discovery ønsker å få bedre betalt for Tippeligaen, ønsker ikke kanalledelsen å kommentere på nåværende tidspunkt.
– Vi har behov for å få ut med informasjon nå fordi det kan få konsekvenser for mange om våre kanaler forsvinner fra Canal Digital. Jeg kan dessverre ikke si så mye mer for øyeblikket. Vi er ennå i forhandlinger med Telenor. Og vi håper i det lengste å finne en løsning, sier Skoland.
Krevende forhandlinger
Discovery-direktøren har forståelse for at situasjonen kan skape frustrasjon blant mange tv-seere.
Kommunikasjonsdirektør Kenneth Tjønndal Pettersen i Canal Digital Norge har følgende kommentar til forhandlingene med Discovery Networks:
- Jeg kan bekrefte at forhandlingen er krevende, men vi håper på en snarlig løsning, sier han.
LES OGSÅ:Discovery med helt urimelige priskrav
Han ønsker ikke å kommentere om høyere pris på grunn av Tippeligaen-rettighetene er grunnen til forhandlingene står i stampe.
Lese mer om medier, nett, teknologi? Følg @DN_Etterbors og @marcushusby på Twitter. Du kan også følge DN Etterbørs på Facebook
Se DNtv: Dette er en av Norges minst likte tv-reklamer: