SAS satser stort på en ny bonusordning som blant annet gjør det lettere å få fordelskortet i sølv. Målet er økte inntekter de kommende årene.

Omleggingen av lojalitetsprogrammet er den største siden EuroBonus ble innført i 1992, skriver Aftenposten.

SAS har jobbet i ett års tid med den nye ordningen, som blant annet innebærer at det innføres et fjerde bonusnivå. I tillegg til basis, sølv og gull, innføres SAS Diamant som det øverste nivået.

I den nye ordningen skal det dessuten deles ut flere gull- og sølvkort og antall bonusmedlemmer skal innen utgangen av 2015 ha est ut til mellom 3 og 5 millioner.

Spesialtilbud
SAS-medlemmene skal dessuten kunne hente ut spesialtilbud hos nye, nasjonale og internasjonale partnere.

– Relanseringen av bonusprogrammet er første skritt på et helt nytt strategisk løp for SAS-gruppen. For å bli enda mer profitable må vi se på andre inntektsstrømmer til konsernet. Her vil bonusordningen bli en nøkkelfaktor, sier konserndirektør Eivind Roald for salg og marked i SAS.

Også i Norwegian jobbes det med å videreutvikle bonusordningen, det såkalte Reward-programmet, skriver avisen.

Forbrukerrådet er på sin side skeptisk til alle fordelskort og ber den enkelte forbruker være utro mot bonusklubben man er medlem i og passe på å sjekke prisen hos konkurrentene.

– Vi er i utgangspunktet skeptisk til bonuskort fordi de binder deg til én butikk eller tjenesteyter. De kan også være dårlig for konkurransen selgere imellom, sier kommunikasjonsrådgiver Martin Skaug Halsos i Forbrukerrådet til avisen.

Les også: Gir slipp på EuroBonus-saken


Tror bonusprogram er dårlige nyheter for Norwegian

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.