Ifølge en ny undersøkelse fra universitetet i Pennsylvania banner menn mye mer enn kvinner på Facebook. Undersøkelsen skal være den største analysen av språk på det sosiale nettverket noensinne, med en analyse av 700 millioner publiseringer, skriver Cnet.

Videre viser undersøkelsen at kvinner gjerne bruker flere følelsesord enn menn, de kommer gjerne også med erklæringer som jeg elsker deg. Kvinners snakker vanligvis om shopping, klær og hår på Facebook, skriver Cnet.

Menn på den andre siden skriver sjelden noe om partneren sin på Facebook. Til gjengjeld skriver de gjerne om krig, videospill, bryster og sport.

Undersøkelsen konkluderer med at vi er mye mer klisjeer på Facebook, enn det mange ønsker, skriver Cnet.

Les også:
Facebookstatusen din blir søkbar
Milliardær Carl Icahn: - Apple bør kjøpe aksjer for 150 milliarder dollar
Kina åpner for Facebook (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.