Ett år etter at luksusvannet Voss of Norway ble dagligvarevann i Norge, frir de nå også til dagligvarebransjen i USA, skriver Dagens Næringsliv.

Den nye administrerende direktøren, amerikaneren Jack Belsito, mener at hotell- og restaurantmarkedet er altfor lite alene.

-Du kan godt si det er en strategiendring, sier styreleder Rune Fløgstad i Voss of Norway - vannselskapet som siden oppstarten for 12 år siden har kjørt beinhardt på at de skal være et luksusvann.

Stortap
Vannselskapet har tapt rundt 360 millioner kroner siden oppstarten, og fikk ifjor ytterlige 50 millioner frisk kapital sprøytet inn fra investorene.

Selskapets omsetning raste fra 230 millioner kroner i 2008 til 147 millioner kroner ifjor. Finanskrise ga fulle vannlagre og lite behov for etterfylling, forklarer Fløgstad.

Må tjene penger
Ifjor gjorde vannprodusenten inntog hos Deli de Luca, 7-Eleven, Centra og Meny og enkelte andre norske dagligvarekjeder i et høyere prissegment. Også i USA planlegger vannprodusenten å holde seg unna lavprisbutikker.

- Vi holder oss til fullsortiment og vil prismessig ligge litt over mange andre merker fortsatt, sier Fløgstad til DN.

Les også: Endelig for Voss Water

Voss of Norway reddet

Skylles ut av Voss of Norway
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.