Det ble klart under tirsdagens allmøte med de ansatte i kanalen.
I alt skal kanalen spare 350 millioner kroner.
LES OGSÅ:Dette er TV 2-sjefens taktikk for å overleve
Kostnadsreduseringen kommer som en følge av prosjektet det omfattende organisasjons- og strategiarbeidet «TV 2 i 2020».
«Vi skal tydelig definere posisjonene vi skal vinne, hva vi skal gjøre mer av og hva vi bør gjøre mindre av», skrev administrerende direktør Olav T. Sandnes i TV 2 på kanalens intranett i desember i fjor.
TV 2s siste store sparerunde var i 2009. Da måtte kanalen spare 150 millioner kroner og kvitte seg med 135 årsverk.
Det er fortsatt ikke kjent hvor mange som må gå i denne innsparingsrunden. Men de ansatte får tilbud om sluttpakker.
– Tøffere vilkår
TV 2 økte omsetningen med 118 millioner kroner til nær 3,9 milliarder kroner i 2015. Samtidig økte kostnadene med nær en halv milliard kroner.
– Fremover er det klart at TV 2 vil operere under betydelig tøffere vilkår, selv om resultatet for 2015 er tilfredsstillende, sa administrerende direktør Olav T. Sandnes da TV 2-resultatet ble lagt frem.
DN har tidligere skrevet at oppslutningen om flere av TV 2s viktigste programmer raser, og at ungdommen ser mindre på hovedkanalen. TV 2 opplever derimot en vekst i denne seergruppen på deres betalingstjeneste TV 2 Sumo, som også vil være et satsingsområde for kanalen fremover.
LES OGSÅ OM:
Stordalen og Buchardt:
Ville kjøpe Lies krisekonsern
(+)
Mister tilliten:
Kundene straffer DNB
(+)
Luksushytte til salgs: Blindleia-luksus solgt for presset investor (+)
Kenan (28) hevder han taper salgskampen: - Vanskelig å drive ærlig i dagens boligmarked
Husker du dette?