D2

Hurtigmeny

  • DN.no
  • Logg inn
  • Kundeservice

Hovedmeny

  • Dagens avis
  • Nyheter
    • Siste nytt
    • Politikk og samfunn
    • Energi
    • Utenriks
    • Gründer
    • Eiendom
    • Etterbørs
  • Meninger
    • Kommentarer
    • Debatt
  • DN Ledelse
  • Magasiner
    • DN Helg
    • D2
  • Livsstil
    • Smak
    • Aktiv
    • Bil
    • Privat
    • Tekno
  • Tjenester
    • DN Investor
    • Boligbasen
    • Nyhetsbrev
    • DN Jobb
    • Skattelister
  • Kundeservice
  • Kjøp abonnement

Søk

Du har ikke skrevet inn søkeord, ingen søkeresultater å vise.

Hovedmeny

  • eAvisen
  • Min side
  • Min leseliste
  • Mine nyhetsbrev
  • Logg ut av DN

Saker om:

Swatch

Mange europeiske luksusmerkevarer sliter i Kina. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton har fortsatt tro på Kina og åpnet nye utsalg, som her fra Beijing i midten av juli.. Foto: Greg Baker/AFP/NTB

Luksusskam i Kina rammer europeiske merkevarer hardt

.

Klokketro: – På mange måter er denne klokken litt som et lerret

Stål og plast. Per Eitrem hos Antika i Tønsberg har i et tiår spesialisert seg på vintage og sporty stålklokker med moderat prislapp, men har nå utvidet utvalget med to snes Swatch-modeller fra begynnelsen av 1990-tallet.. Foto: Per T. Eitrem

Dyrtiden har inntatt markedet for vintageklokker

Få varsel når vi skriver om
Swatch

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Ja takk!
Rask suksess. Swatch ble lansert i mars 1983. Allerede i januar 1984 ble klokke nummer én million produsert. Høsten 1985 var antallet oppe i ti millioner – i 1988 nådde de 50 millioner produserte klokker..

I 1983 var den sveitsiske klokkebransjen i dyp krise. Så kom plastmodellen som forandret alt

.

Klokke med x-faktor

Helt til slutt på pressekonferansen 12. september sa administrerende direktør Tim Cook i Apple «one more thing» – og lanserte den nye Iphone 8. Men Apple klarte ikke å hindre Swatch i å få kloa i varemerket «One more thing».. Foto: Stephen Lam/Getty Images/afp

Apple og Swatch i merkekrangel

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.