Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

Test av flatpakkede ferdigcocktails

Tekst

Vi har testet bartenderen Patrick Pistolesis fiks ferdige margarita, whiskey sour, manhatten, negroni og cosmopolitan.

De klassiske cocktailene negroni, margarita og cosmopolitan har nå kommet i flatpakkede varianter under navnet NIO, som er en forkortelse for Needs Ice Only.

De kommer i hver sin boks som igjen inneholder fem mindre porsjonspakninger. Skulle man ha lyst til å utforske litt ulike cocktails, finnes det også en boks med cocktail mix. Denne inneholder i tillegg til de tre nevnte cocktailene også en whiskey sour og en manhattan.

Men har de nye ferdigcocktailene noe for seg? Kan man ikke bare blande dem selv? For vanligvis smaker ferdigdrinker som kunstig smågodt. I tillegg koster det 349,90 kroner for en boks med fem drinker, noe som er vesentlig mer per drink enn om man skulle kjøpt inn alle ingrediensene og mixet selv. Samtidig så slipper man jo nettopp det.

Men den anerkjente Milano-baserte bartenderen Patrick Pistolesis cocktailer er fruktige og friske. De er godt balansert og har en fin og naturlig aroma.

Enklere blir det ikke – eller?

Med cocktailene klare i porsjonspakninger, er det bare å finne frem et drinkglass og fylle opp med is for så å helle den ferdige cocktailen i glasset. I hvert fall er det det som er meningen. Det krever litt øvelse, eller kanskje flaks, å klare og rive av hjørnet uten å søle, men når teknikken sitter, kan hvem som helst bli en bartenderstjerne på fjellet denne vinteren.

* (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.