Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Utvikling. – Du kan sammenligne dagens elsykler med hvor bilen var i starten på 1880-tallet – en hestekjerre med motor. Tiår gikk før bilen fikk sin egen form, mener sykkeldesigner Torgny Fjeldskaar. – Og der er vi dag – elsykkelen har ikke funnet sin egen arkitektur. Jeg er overbevist om at det uforløste konseptet «sykkel med batteri» er overmodent for forbedringer.

Utvikling. – Du kan sammenligne dagens elsykler med hvor bilen var i starten på 1880-tallet – en hestekjerre med motor. Tiår gikk før bilen fikk sin egen form, mener sykkeldesigner Torgny Fjeldskaar. – Og der er vi dag – elsykkelen har ikke funnet sin egen arkitektur. Jeg er overbevist om at det uforløste konseptet «sykkel med batteri» er overmodent for forbedringer.

Nordmann tegner sykkelen til Tour de France-vinner

Tekst

Vil du få varsel hver gang Karl Eirik Haug publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Likevel er designer Torgny Fjeldskaar mest opptatt av den intense sjarmen ved sakte sykling.

– Jeg har kunnet bidra til flere ting som har hatt en viss innflytelse på sykkeldesign de seneste 20 årene, først og fremst fordi jeg var så heldig å være på rett sted til rett tid.

Torgny Fjeldskaar (46), mangeårig nav innen sykkeldesign, skal alltid rekke en deadline.