Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Mote i hjemmet. «Hjemmet har aldri vært så viktig som det er nå», sa Jonathan Anderson, sjefdesigner for merket Loewe, da de i 2017 viste frem sin første interiørkolleksjon på møbelmessen Salone del Mobile i Milano.

Mote i hjemmet. «Hjemmet har aldri vært så viktig som det er nå», sa Jonathan Anderson, sjefdesigner for merket Loewe, da de i 2017 viste frem sin første interiørkolleksjon på møbelmessen Salone del Mobile i Milano.

Etter korona har hjemmet blitt identitetsmarkør nummer én

Tekst

Vil du få varsel hver gang Stine Engen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Og det er ikke lenger bare de middelaldrende som bruker hjemmet for å vise stil.

Nylig annonserte den svenske kleskjeden Gina Tricot at de i tillegg til syntetiske trendklær til unge kvinner, skal begynne å selge glassvaser i knotete former, minimalistiske metallskåler og ulltepper med grafiske mønstre i primærfarger.

Hva er tanken? Skal 17 år gamle jenter kjøpe vaser til å ha friske tulipaner i når de får besøk på tenåringsrommene sine? Og hva blir i så fall det neste – at det er kult å ha dekkeservietter?

Hjemmet er tilbake

Sammensmeltingen av mote- og interiørbransjen har foregått i noen år, både i de høye og lave rekker.