Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Mote i Louvre. På 1990-tallet gikk catwalken fra sin opprinnelige funksjon som et podium for å vise klær for bransjen, til å bli en arena for overraskelser og show som fanget medienes og publikums oppmerksomhet. Bak endringene sto Aleksandre de Betak. Her fra Christian Dior, Spring/Summer 2015 by Raf Simons i Louvre, Paris.

Mote i Louvre. På 1990-tallet gikk catwalken fra sin opprinnelige funksjon som et podium for å vise klær for bransjen, til å bli en arena for overraskelser og show som fanget medienes og publikums oppmerksomhet. Bak endringene sto Aleksandre de Betak. Her fra Christian Dior, Spring/Summer 2015 by Raf Simons i Louvre, Paris.

– Det er som et diktatur som ikke henger med i tiden

Tekst

Vil du få varsel hver gang Maren Stette Mosaker publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Alexandre de Betak – «kongen av catwalken» – vil revolusjonere motebransjen.

– Motebransjen må innse at deres viktigste publikum ikke lenger sitter front row, men hjemme med smarttelefonen i hånden, sier motevisningsprodusent Alexandre de Betak (49).

– Når man virkelig har erkjent at maktforholdet er endret på grunn av den teknologiske utviklingen, vil man se store endringer i hvordan og hvorfor designere holder motevisninger.