Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Skaperen. «Vi jobber alltid med å dekonstruere noe for å skape noe annet. Det er min generelle tilnærming. Destruer for å skape. Jeg tror det er viktig», skal georgiske Demna Gvasalia (40), sjefdesigner for Balenciaga og grunnlegger av merket Vetements, ha uttalt.

Skaperen. «Vi jobber alltid med å dekonstruere noe for å skape noe annet. Det er min generelle tilnærming. Destruer for å skape. Jeg tror det er viktig», skal georgiske Demna Gvasalia (40), sjefdesigner for Balenciaga og grunnlegger av merket Vetements, ha uttalt.

Han gjorde Balenciaga til verdens mest populære klesmerke

Tekst

På rekordtid har designeren Demna Gvasalia (40) snudd luksusmerkevaren Balenciaga.

Oktober 2021. Det er lørdag kveld i Paris. Utenfor kinoen Théâtre du Châtelet er motebransjen samlet for å se Balenciagas nyeste kolleksjon. En rød løper er lagt ut, fotografene som har samlet seg rundt den, er dresskledde.

Blant de inviterte celebritetene, redaktørene og samarbeidspartnerne, er Ella