Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Renskåren. Hver bidige linje på Volvo C40 er nøye gjennomtenkt før den helelektriske modellen har fått slippe til, ifølge designsjef robin Page.

Renskåren. Hver bidige linje på Volvo C40 er nøye gjennomtenkt før den helelektriske modellen har fått slippe til, ifølge designsjef robin Page.

Hvor kjedelig og skikkelig må et bilmerke være?

Tekst

Vil du få varsel hver gang Karl Eirik Haug publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Volvos svar er plastflasker i dørpanelet og skinnfrie seter for snusfornuftige helikopterforeldre, skriver Karl Eirik Haug.

Den erkeskandinaviske hyttebilen Volvo har gjennom tiår fungert godt som vater for skiftende samtidsdesign.

Nordboere ser på Volvo som nok en Volvo, mens resten av verden betrakter de svenske bilene som et noe særere fenomen.

«Quirky cool» er i hvert fall oppsummeringen nettstedet Drivetribe, drevet av tidligere «Top Gear»-profil Jeremy Clarkson og kompisene hans, gir merkevaren Volvo.