Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Pop-arkitektene. Siden Kings of Convenience’ debut i 2001, har Eirik Glambek Bøe (til venstre) og Erlend Øye vært involvert i en rekke solo- og sideprosjekter på hver sin kant. Bøe har også utdannet seg som arkitekturpsykolog, og hans engasjement for et bedre bybilde har i mange år preget debattsidene til Bergens Tidende.

Pop-arkitektene. Siden Kings of Convenience’ debut i 2001, har Eirik Glambek Bøe (til venstre) og Erlend Øye vært involvert i en rekke solo- og sideprosjekter på hver sin kant. Bøe har også utdannet seg som arkitekturpsykolog, og hans engasjement for et bedre bybilde har i mange år preget debattsidene til Bergens Tidende.

– Kings of Convenience er en eneste sammenhengende krise

Tekst

Vil du få varsel hver gang Karima A. Furuseth publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto
Bergen

Bergensduoen jobber med å unngå følelser i fremføringen.

I 2001, da bergensbandet Kings of Convenience fikk internasjonal suksess med debutalbumet «Quiet is the New Loud», og plutselig ble ambassadører for minimalistisk og akustisk folkpop, var Rich Juzwiak, anmelder i det toneangivende musikknettstedet Pitchfork, uenig med resten av verden i at musikken var bra.

«Det