Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Klar for Operaen. Søndag 10. november inntar Helge «Deathprod» Sten Den Norske Opera. – Det er et veldig bra rom å gjøre nettopp den produksjonen vi har jobbet med de siste årene, som hverken sonisk eller visuelt passer på tradisjonelle klubber eller i mindre rom, forteller han.

Klar for Operaen. Søndag 10. november inntar Helge «Deathprod» Sten Den Norske Opera. – Det er et veldig bra rom å gjøre nettopp den produksjonen vi har jobbet med de siste årene, som hverken sonisk eller visuelt passer på tradisjonelle klubber eller i mindre rom, forteller han.

Deathprod vender tilbake med et ritual mot fascisme

Tekst

Vil du få varsel hver gang Øyvind Holen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

– Musikken er en gjentagende og bevisst handling for å skape en motvekt til det totalt uakseptable, forklarer Helge «Deathprod» Sten.

Det durer og murrer i høyttalerne, lag på lag av lyder som minner om alt fra cymbalklang og ekkolodd til vinylknitring og vifteovner. Midt i Deathprod-sporet «Shimmer/Flicker» kommer journalistens åtteåring inn døren, og spør hva dette er for slags musikk. Det minner henne om den populære tegneserien «Amuletten», forteller hun; scenen der hovedpersonen fanges i det mystiske Dypet.