Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Utekontor. Ski- og fjellsportmerket Amundsen Sport har gjort stor suksess i segmentet «ung og sporty», via solid merkevarebygging. På Instagram-kontoen er det både pulker, Kvikk Lunsj, vørterøl, nikkerser og en god dose humor, her i form av utekontor i solnedgang.

Utekontor. Ski- og fjellsportmerket Amundsen Sport har gjort stor suksess i segmentet «ung og sporty», via solid merkevarebygging. På Instagram-kontoen er det både pulker, Kvikk Lunsj, vørterøl, nikkerser og en god dose humor, her i form av utekontor i solnedgang.

Hvorfor er vestkantstilen blitt så norsk?

Tekst

Vil du få varsel hver gang Anders Kemp publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Det har nok forekommet en solid dose merkevarebygging over hekken.

Er det ikke påfallende at vestkantstilen i Oslo i så stor grad består av norske merker: Varsity-capen, UBR- og Swims-jakkene, Douchebag-sekken, Woollands voksenkolleksjon, Amundsen-anorakkene, kanskje noe Holzweiler på de mest progressive. Er den nasjonale selvtilliten så stor på vestkanten nå at man ikke lenger trenger utlandet for mote?

Hilsen Majorstuen-mann (41)


Fakta: Stilkoden

Anders Kemp er moteskribent og reportasjeleder i D2.