Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
I flytsonen. Magnus Wanberg på sitt sjefskontor (sokkelest-/tøffelpolicyen er del av bedriftskulturen). – Den følelsen jeg satt med da vi kom på Remarkable, var ikke: «Shit, her kan vi tjene mye penger, her kan vi bli rike og berømte.» Det var mer: «Dette har jeg lyst på selv. Dette her hadde endret hvordan jeg tenker og jobber», sier han.

I flytsonen. Magnus Wanberg på sitt sjefskontor (sokkelest-/tøffelpolicyen er del av bedriftskulturen). – Den følelsen jeg satt med da vi kom på Remarkable, var ikke: «Shit, her kan vi tjene mye penger, her kan vi bli rike og berømte.» Det var mer: «Dette har jeg lyst på selv. Dette her hadde endret hvordan jeg tenker og jobber», sier han.

Remarkable-gründeren: – La oss ikke appellere til det verste i apehjernen vår. La oss appellere til det beste

Tekst

Vil du få varsel hver gang Simen V. Gonsholt publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Selv kastet Magnus Wanberg Apple Watchen sin etter en uke.

– Dette handler ikke om Magnus Wanberg, sier Magnus Wanberg (37).

Grunnleggeren og sjefen for den oslobaserte lese- og skrivebrettprodusenten Remarkable – som i den siste av utmerkelser nylig ble kåret til årets «Gaselle-innovasjon» av Dagens Næringsliv, og i juryuttalelsen karakterisert som «den første store norske suksessen innen forbrukerelektronikk siden Tandberg Radio i midten av forrige århundre» – ser ikke på seg selv som en visjonær tek-gründer.