Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Ian Hislop har vært redaktør i Private Eye i 36 år. Han underholder leserne med vitser og komikk, og lurer så inn detaljert gravejournalistikk, som ofte leses etter at bladet har ligget en stund. Han kaller det Mary Poppins-prinsippet: «A spoon full of sugar helps the medicine go down.»

Ian Hislop har vært redaktør i Private Eye i 36 år. Han underholder leserne med vitser og komikk, og lurer så inn detaljert gravejournalistikk, som ofte leses etter at bladet har ligget en stund. Han kaller det Mary Poppins-prinsippet: «A spoon full of sugar helps the medicine go down.»

Til å le av

Tekst

Vil du få varsel hver gang Ingvild Paulsen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Det er har vært kaos i britisk politikk i det siste. Det betyr gode tider for satirebladet Private Eye, som setter nye salgsrekorder.

– Dårlige tider fører ofte til godt salg for magasinet, sier Private Eyes redaktør Ian Hislop via hjemmekontor og epost.

– Folk trenger informasjon, men de trenger også sårt å le. Å få utløp for frustrasjonen.

For det har vært panikk både foran og bak kulissene hos Storbritannias myndigheter den seneste tiden: to avgåtte statsministere, en dronningdød, et «KamiKwasi» mini-budsjett som krasjet økonomien, tosifret inflasjon.