Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
BMW XM ruver godt i terrenget. Guldekor og enorme, opplyste nesebor gjør ikke dette til noen beskjeden farkost.

BMW XM ruver godt i terrenget. Guldekor og enorme, opplyste nesebor gjør ikke dette til noen beskjeden farkost.

Biltest av BMW XM: Spradebasse med vektproblemer

Tekst

Vil du få varsel hver gang Embret Sæter publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

BMWs M-avdeling har mange bra biler på cv-en. Luksussuven XM er ikke en av dem.

Ingen skal si at BMWs M-avdeling holdt noe tilbake når den helt på egen hånd har utviklet sin første bil siden supersportsbilen BMW M1 tilbake i 1978. Mens modeller som M2, M3, M4 og M5 opp gjennom tidene er laget med utgangspunkt i BMWs standardmodeller, er M1 og XM to renrasede dyr fra BMWs motorsportavdeling.

Som