Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Xpeng G9 skiller seg ikke vesentlig ut fra klassen av mellomstore suver.

Xpeng G9 skiller seg ikke vesentlig ut fra klassen av mellomstore suver.

Biltest av Xpeng G9: Årets beste nykommer

Tekst

Vil du få varsel hver gang Embret Sæter publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Xpeng har avfyrt noen grove bomskudd tidligere. Suven G9 er fjerde forsøk, og den treffer blink.

Allerede på papiret ser dette veldig bra ut. Firehjulsdrift, 551 hestekrefter, 660 liter bagasjerom, 71 liter frunk, over 50 mil rekkevidde, massive mengder utstyr, lynrask lading … Til en pris under 700.000 kroner.

Og det blir faktisk bedre når vi endelig får tatt en tur ut på veien med bilen.

Fugl