Sofajazz. Mer spennende norsk jazz med Slow Is The New Fast, fra v: Hans Pålsen Kjorstad, Tore Ljøkelsøy, Bjørn-Even Bjarkli Verbeke, Joel Ring, Lyder Øvreås Røed.

Disse unge guttene er verd din dyrebare tid

Det er vel noen hver som føler mye stress og tidsjag i den moderne hverdagen. Den nye, spenstige jazzkvintetten Slow Is The New Fast fremelsker det motsatte på sitt nye og anbefalte debutalbum, som riktignok samtidig er full av energi og innfall. Det utkommer veldig mye norsk kvalitetsmusikk nå, men disse er uansett verd å bruke tid på. Den strålende, unge trompetisten og flygelhornisten Lyder Øvreås Røed har skrevet brorparten av materialet. Han er også aktuell i det forrykende funkbandet Fieh, som imponerer de fleste som ser dem live. Imponerer gjør også dette bandet, om enn på andre måter. Det er noe med den oppvakte melodiøsiteten og den finurlige besetningen, der også den eiendommelige fiolinisten Hans P. Kjorstad kan fremheves. Han tilfører en umiddelbar egenidentitet og herlige melodier, som «Sotra», tittelkuttet og «Promenade», skrevet av pianist Bjørn-Even Bjarkli Verbeke.

Musikkelsker? Les flere saker her(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.