Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Barneskoleelevene Olivia (12) og David (13) synes det er befriende å delta i gruppen for spesielt evnerike barn. Her er de sammen med lærer Marthine Sletten Veberg.

Barneskoleelevene Olivia (12) og David (13) synes det er befriende å delta i gruppen for spesielt evnerike barn. Her er de sammen med lærer Marthine Sletten Veberg.

Her får de mest evnerike barna spesialoppfølging: – De blomstrer opp

Tekst

Vil du få varsel hver gang Lars Kristian Solem publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto
Larvik

I Larvik får de mest evnerike barna undervisning i egne grupper. Lederen i Utdanningsforbundet mener lærere ofte står i spagaten, men fastholder at skolen ikke bør innføre nivådeling.

– Det føles som vi skal lære 1+1 hver dag, sier David (13).

Han er en av barna i gruppen for spesielt evnerike barn ved Fagerli skole i Larvik.

Her samles elever med stort læringspotensial 1,5 time en gang i uken. Barna blir plukket ut på fastsatte kriterier.

I