16.04.2024 Mats Ektvedt Ny som toppsjef? Vis hvem du er. Som fersk toppleder kan det være fristende å liste seg ut i offentligheten med et budskap uten tyggemotstand. Det kan være en tapt mulighet, både for lederen og virksomheten.
12.04.2024 Ole Christian Apeland Mennesket i maskinen Norges to best likte bedrifter møter du bare digitalt.
01.12.2023 Sigurd T. Skjefstad Bedriftsledere i krig – og ordkrig Rundt om i Norge sitter det næringslivsledere som bruker vel så mye tid på sin offentlige stillhet i krigen mellom Israel og Hamas, som på de rungende ropene da Russland invaderte Ukraina.
24.11.2023 Ole Christian Apeland Hvorfor var ikke NRK forberedt på Bamsegutt-problemene? Hvorfor lukke øynene og vente på en krise?
24.03.2023 Ole Christian Apeland Avkledd av roboter Kunstig intelligens og digitale assistenter vil stille nye krav til kommunikasjon og ledelse.
24.02.2023 Tibber-sjefen anklager egen bransje for lureri og null etikk Strømselskapet Tibber opplevde en omdømmekollaps på tampen av fjoråret. Sjefen selv, Edgeir Aksnes, langer ut mot egen bransje.
16.01.2023 DN mener: Bane Nor bekymrer seg for tap av omdømme. Seriøst? Bane Nor mener kostnadene ved tapt omdømme som følge av trøbbelet med Follobanen er større enn det kostet å fikse feilen. Det er det liten grunn til å tro.
12.08.2022 Ole Christian Apeland Kronikk: Kostbar turbulens for SAS SAS-streiken kostet over én milliard. Omdømmetapet vil koste mer.
01.10.2021 Ole Christian Apeland Kronikk: Du er neppe den du tror Alfred Nobel fikk lese sin egen nekrolog. Det ga ham anledning til å endre ettermælet sitt totalt.
28.05.2021 Ole Christian Apeland Kronikk: Monopolet vi elsker Vi har alle noe å lære av Vinmonopolet.
27.11.2020 Ole Christian Apeland Kronikk: Usmakelig bonusfest for offentlig ansatte Mens mange nordmenn sliter økonomisk og staten bruker mer penger enn den burde, strør noen offentlige etater millioner i bonus over sine ansatte. Det er lite tillitvekkende.
17.07.2020 Ole Christian Apeland Kronikk: Hverdagens fyrtårn Har du vært på sjøen i sommer? Eller kanskje på fjellet? Uansett hvor turene har gått, har du sikkert hatt varder, fyrtårn eller andre merker i det fjerne som har hjulpet deg å sette kursen.
05.06.2020 Ole Christian Apeland Kronikk: Vinnerne snakker til hjertet Skal du bygge et godt omdømme, er det ikke nok å være flink.
24.04.2020 Ole Christian Apeland Kronikk: Hvem grep koronaens muligheter? Få bedrifter har grepet koronakrisens gylne muligheter til å styrke kunderelasjoner og omdømme.
24.04.2020 Bråbrems for Vys omdømme: – Man kan ikke navneskifte seg bort fra dårlig service I fjor skiftet NSB navn til Vy. Nå er det kun Ryanair og Facebook som har verre omdømme enn selskapet.
17.05.2019 Ole Christian Apeland Spaltist: Ja, vi elsker norske bedrifter! Varme følelser for det norske er ikke begrenset til nasjonaldagen. 13 av de 16 selskapene med fremragende omdømme i årets store omdømmeundersøkelse er norske.