Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Merkebevisst. 13 år etter at han etablerte Høyer, ­lanserer Ørnulf Høyer «Fram» og «Maud», Høyers egne mote­merker for kvinner og menn.

Merkebevisst. 13 år etter at han etablerte Høyer, ­lanserer Ørnulf Høyer «Fram» og «Maud», Høyers egne mote­merker for kvinner og menn.

– Jeg har gjort masse ting som har vært veldig dårlig business

Tekst

Vil du få varsel hver gang Benedicte Ramm publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Tekstilcowboy, tidligere Romantikk-modell og realitydeltager Ørnulf Høyer har gjort andres motemerker store i Norge. Nå lanserer butikkjeden Høyer egne kleskolleksjoner.

Ofte omtales Ørnulf Høyer (60) som «kleskongen» i pressen. Han er gründer, administrerende direktør og eier i Høyer Gruppen as, som siden starten i 2004 er blitt til 37 motebutikker rundt i Norge. Kleskonge, nei, det har han ikke noe imot.

– Hvis du visste hvor mye rart jeg er blitt kalt!

Han ler høyt, retter på silketørklet i brystlommen på den lyse linblazeren.