Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

Ragnhild Brochmann: – En kvalifisert prat om god og dårlig design, slik det sjelden snakkes på tv

Tekst

Vil du få varsel hver gang Ragnhild Brochmann publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Illustrasjon

En glemt NRK-dokumentar gir et lekent innblikk i hvordan norsk design skulle markedsføres under OL på Lillehammer.

Med OL-jubileet som bakteppe har jeg endelig anledning til å trekke frem en riktig god liten film fra NRKs arkiv: designprogrammet «Men selger det, da...?».

Er jeg ironisk? Absolutt ikke. På 30 korte minutter får vi et helt sjeldent innsyn i norsk designpraksis generelt, OL-estetikken spesielt, samt en vennlig påminnelse om hvor befriende finurlig NRK kunne arte seg før målstyring og seertall tok livet av mye av fortellergleden.