DN Helg

Hurtigmeny

  • DN.no
  • Logg inn
  • Kundeservice

Hovedmeny

  • Dagens avis
  • Nyheter
    • Siste nytt
    • Politikk og samfunn
    • Energi
    • Utenriks
    • Gründer
    • Eiendom
    • Etterbørs
  • Meninger
    • Kommentarer
    • Debatt
  • DN Ledelse
  • Magasiner
    • DN Helg
    • D2
  • Livsstil
    • Smak
    • Aktiv
    • Bil
    • Privat
    • Tekno
  • Tjenester
    • DN Investor
    • Boligbasen
    • Nyhetsbrev
    • DN Jobb
    • Skattelister
  • Kundeservice
  • Kjøp abonnement

Søk

Du har ikke skrevet inn søkeord, ingen søkeresultater å vise.

Hovedmeny

  • eAvisen
  • Min side
  • Min leseliste
  • Mine nyhetsbrev
  • Logg ut av DN

Saker om:

Telefonsalg

Patrick Pespas går fra å være narkoman telefonselger til å bli en rettferdig hevner i en ukonvensjonell dokumentar om veldedighetsdonasjoner som ikke kom frem dit de skulle.. Foto: HBO Max

Svindel og bedrag i veldedighetsbransjen

Forbrukertilsynet gjør det lettere å reservere seg mot telefonsalg.. Foto: Morten Holm/NTB Scanpix

Forbrukertilsynet gjør det enklere å reservere seg mot telefonsalg

Over 1.500 klager på telefonsalg i fjor

Få varsel når vi skriver om
Telefonsalg

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Ja takk!
Illustrasjonsbilde: Telefonsalgere skal ikke lenger kunne ringe fra skjult nummer.. Foto: Fartein Rudjord

Nå blir det forbud mot skjult nummer ved telefonsalg

Mediepolitisk talsperson i Høyre, Kårstein Eidem Løvaas, er fornøyd med Stortingets vedtak.. Foto: Mikaela Berg

Enighet på Stortinget om telefonsalg

«Misnøyen med telefonsalg gjelder i all hovedsak bedrifter som ringer ulovlig etter dagens regelverk. En innsats fra Forbrukerombudet for å stoppe de useriøse aktørene vil derfor ha vesentlig større betydning for kundene enn det foreliggende lovforslaget», skriver innleggsforfatteren. Bildet viser forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth. Foto: Fartein Rudjord.  

Opptatt av kundetilfredshet?

Rett til egen tid

For finansnæringen er det viktig at den kontakten vi har med våre kunder er ønsket og velkommen. I den grad våre medlemmer ringer noen som opplever det som en uønsket henvendelse, går det ut over deres forhold til kunden, og i ytterste konsekvens også tilliten til næringen, skriver artikkelforfatteren.. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

Nyttige høner i næringslivet

lassekampen gjennomførte 115.000 samtaler i 2016 og sist forbrukerombudet mottok en klage på Klassekampen var i 2009.. Foto: Mikaela Berg

Har forbrukerombudet alltid rett?

Det kan nok av og til være litt irriterende å bli oppringt, men fordelene med dagens ordning er langt større enn ulempene, skriver artikkelforfatterne.. Foto: Fartein Rudjord

Må stanse det useriøse telefonsalget

Sjefredaktør Espen Egil Hansen i Aftenposten frykter konsekvensene hvis det blir lagt strenge begrensninger på telefonsalg av avis- og magasinabonnement.. Foto: Fredrik Bjerknes

Frykter telefonforbud kan gi magasindød

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.