Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

– Hvis du vil snakke med en ekte scenograf, så snakk med noen andre enn meg

Tekst
Foto
Mekke-mekka. I perioder tilbringer scenograf Signe Becker all sin våkne tid i verkstedet på Sinsen i Oslo. Omgitt av bildeler, motorsykler og gamle stereoanlegg lager hun det som på papiret heter scenografi, men som like gjerne kalles installasjoner eller billedkunst.

Mekke-mekka. I perioder tilbringer scenograf Signe Becker all sin våkne tid i verkstedet på Sinsen i Oslo. Omgitt av bildeler, motorsykler og gamle stereoanlegg lager hun det som på papiret heter scenografi, men som like gjerne kalles installasjoner eller billedkunst.

Skjeletter, hodeløse dukker og «Paradise Hotel». For Signe Becker kan alt eller ingenting være scenografi.

Et 20-tall vaklende skjeletter plassert på et gigantisk norgesflagg drapert nedover trappetrinnene mellom første og annen etasje. Skjelettene halvveis veltet, halvveis skled etter hverandre, noen av dem med parykker og brystproteser, andre iført høye hæler, holdende på en Iphone, noen i positurer som minnet om Vigeland-skulpturer.