Samtidskunstens kartleser

Tekst
Kroppslig ubehag. Cindy Sherman-verket med nummertittelen «Untitled #167», som er i Astrup Fearnley Museets samling i Oslo, er eksempel på det som Hal Foster omtaler som abjekt motiv. Foto: Astrup Fearnley-samlingen / Thomas Widerberg

Kroppslig ubehag. Cindy Sherman-verket med nummertittelen «Untitled #167», som er i Astrup Fearnley Museets samling i Oslo, er eksempel på det som Hal Foster omtaler som abjekt motiv. Foto: Astrup Fearnley-samlingen / Thomas Widerberg

Nedrig, parodierende, utrygg eller arkiverende. Kritiker Hal Foster kategoriserer internasjonal samtidskunst siden 1990-tallet.

Informasjonskapsler og personvern

Dagens Næringsliv er ansvarlig for dataene du oppgir og dataene vi samler om dine besøk på DN.no. Vi bruker informasjonskapsler og dine data til å analysere og forbedre tjenestene, og til å tilpasse annonser og deler av innholdet du ser og bruker. Dersom du er innlogget, kan du endre dine innstillinger for personvern.

Les mer Ok, jeg skjønner