Grunn til bekymring. Markedsførings- og psykologiekspert Adam Alter påpeker at vi bruker stadig mer av livene våre til å sveipe, trykke, skrolle og stirre på skjermer. Han vil at teknologibransjen skal designe mindre vanedannende produkter.

Grunn til bekymring. Markedsførings- og psykologiekspert Adam Alter påpeker at vi bruker stadig mer av livene våre til å sveipe, trykke, skrolle og stirre på skjermer. Han vil at teknologibransjen skal designe mindre vanedannende produkter.

Kan skjermbruk sammenlignes med heroin? Og er «likes» det digitale dopet?

Tekst

Vil du få varsel hver gang Ingvild Paulsen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

I boken «Irresistible» mener Adam Alter at en global pandemi av skjermavhengighet er i full utfoldelse.

Informasjonskapsler og personvern

Dagens Næringsliv er ansvarlig for dataene du oppgir og dataene vi samler om dine besøk på DN.no. Vi bruker informasjonskapsler og dine data til å analysere og forbedre tjenestene, og til å tilpasse annonser og deler av innholdet du ser og bruker. Dersom du er innlogget, kan du endre dine innstillinger for personvern.

Les mer Ok, jeg skjønner