DN Helg

Hurtigmeny

  • DN.no
  • Logg inn
  • Kundeservice

Hovedmeny

  • Dagens avis
  • Nyheter
    • Siste nytt
    • Politikk og samfunn
    • Energi
    • Utenriks
    • Gründer
    • Eiendom
    • Etterbørs
  • Meninger
    • Kommentarer
    • Debatt
  • DN Ledelse
  • Magasiner
    • DN Helg
    • D2
  • Livsstil
    • Smak
    • Aktiv
    • Bil
    • Privat
    • Tekno
  • Tjenester
    • DN Investor
    • Boligbasen
    • Nyhetsbrev
    • DN Jobb
    • Skattelister
  • Kundeservice
  • Kjøp abonnement

Søk

Du har ikke skrevet inn søkeord, ingen søkeresultater å vise.

Hovedmeny

  • eAvisen
  • Min side
  • Min leseliste
  • Mine nyhetsbrev
  • Logg ut av DN

Saker om:

Bolt

– Det blir færre tilgjengelige taxier på gatene, noe som gir drosjesentralene mer kontroll over pris og fører til høyere kostnader for forbrukerne, sier Bolts norgessjef Thomas Barbo om de nye reglene.. Foto: Per Thrana

Bolt sender klage på nye taxikrav til Esa

Nils-Ola Widme, næringspolitiske direktør i NHO-foreningen Abelia og medlem av regjeringens drosjeutvalg, Nils-Ola Widme, skriver i en dissens at utvalget ikke har stått fritt til å tenke fritt om regulering av drosjemarkedet.. Foto: Ilja C. Hendel/Abelia

DN mener: Når det blir dyrere å drive drosje, blir også drosjeturen dyrere

Et par kunder på vei inn i en taxi utenfor Jernbanetorget i Oslo sentrum.. Foto: Petter Berntsen

Vil stille krav om drosjesentraler – får kjeft av deler av bransjen

Få varsel når vi skriver om
Bolt

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Ja takk!
Samferdselsministeren Jon-Ivar Nygård til venstre sammen med finansministeren Trygve Slagsvold Vedum ved taxiholdeplassen utenfor Oslo S i forbindelse med ny lovgivning for taxinæringen.. Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Esa vil ettergå regjeringens nye krav til drosjesentral

Bruk av taksameter og innrapportering av taksameterdata til skattemyndighetene er det viktigste om vi skal unngå svart kjøring og skatteunndragelser i drosjenæringen, skriver Jan-Egil Kristiansen.. Foto: Gunnar Lier

All omsetning i drosje skal registreres på taksameteret

Tidligere skattekrimsjef Jan-Egil Kristiansen mener det er åpenbart at frislippet i drosjebransjen har ført til at langt flere kjører svart.. Foto: Mikaela Berg

Tidligere skattekrimsjef om drosjereformen: – Har gått fullstendig feil vei

– Vi vil hjelpe kundene til enkelt å finne det som tilsvarer «Oslo Taxi» i de andre byene, sier styreleder Rune Lian i Oslo Taxi.. Foto: Mikaela Berg

Taxiselskaper med motangrep – inngår nordisk app-samarbeid

– Når prisene faller, går volumene opp, sier Thomas Barbo, Bolts norgessjef.. Foto: Per Thrana

Bolt-sjefen: – Mange store etablerte drosjeaktører ønsker ikke konkurranse

– Forslaget innebærer hverken begrensninger eller svekkelse for å formidle drosjetjenester gjennom plattformene, sier drosjeutvalgets leder, jusprofessor Hans Petter Graver, om Esa-trusselen.. Foto: Javad Parsa

Drosjeutvalg vil stramme inn kjørereglene – Uber og Bolt truer med Esa

Daglig leder og eier av Bytaxi i Oslo, Jarle Kanaris, mener all forskning og erfaring viser at at drosjebransjen ikke kan regulere seg selv.. Foto: Christopher Olssøn

Frislippet i taxinæringen: – Har ødelagt hele bransjen

Bolt-sjef Markus Villig startet ett av Europas mest betydningsfulle teknologiselskaper som 19-åring. Her er han på besøk i Stavanger under Norway Summit..

«Du blir utkonkurrert,» sa investorene som avviste Markus Villig. Nå har tre millioner sjåfører gjort 29-åringen til milliardær

Christina Moe Gjerde er sjef for Norden-området i Voi. Det svenske selskapet har nettopp vunnet lisens til å leie ut i Oslo.. Foto: Øyvind Elvsborg

Voi, Tier og Bolt vant sparkesykkel-anbud i Oslo

– Samfunnet er i stor endring med færre privatbiler og behov for nye mobilitetsløsninger, sier Yango-sjef Erlend Eidsvoll.. Foto: Elin Høyland

Regjeringen forkaster frislippet i taxinæringen: – Vi fryktet et gufs fra fortiden

Fafo-forsker Sigurd M. Nordli Oppegaard sier drosje er blitt billigere, selv om det er dyrere enn før når «alle» skal ha.. Foto: Elin Høyland

Billigere taxier etter Uber og løyvefrislipp: – Det er tøft med 10–12 timers arbeidsdager, seks-syv dager i uken

Amerikanske Lime (fra venstre), tyske Wind og svenske Voi utgjør halvparten av aktørene som opererer i Oslo i dag. Sistnevnte er klart størst.. Foto: Per Thrana

Utskjelt og kjempelønnsomt: Elsparkesykkel-gigant har 70 prosent margin

Alle elsparkesykkelselskapene går sammen om tiltak. Foto: Ole Berg-Rusten/NTB Scanpix,/NTB Scanpix

Elsparkesykkelaktørene i Oslo går sammen om strakstiltak

Voi har lite til overs for utfordreren Bolt, som dumper priser i konkurransen om kundene.. Foto: Geir Olsen,/NTB scanpix

Bolt dumper prisen på elsparkesykler – det liker konkurrenten Voi dårlig

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.