DN Helg

Hurtigmeny

  • DN.no
  • Logg inn
  • Kundeservice

Hovedmeny

  • Dagens avis
  • Nyheter
    • Siste nytt
    • Politikk og samfunn
    • Energi
    • Utenriks
    • Gründer
    • Eiendom
    • Etterbørs
  • Meninger
    • Kommentarer
    • Debatt
  • DN Ledelse
  • Magasiner
    • DN Helg
    • D2
  • Livsstil
    • Smak
    • Aktiv
    • Bil
    • Privat
    • Tekno
  • Tjenester
    • DN Investor
    • Boligbasen
    • Nyhetsbrev
    • DN Jobb
    • Skattelister
  • Kundeservice
  • Kjøp abonnement

Søk

Du har ikke skrevet inn søkeord, ingen søkeresultater å vise.

Hovedmeny

  • eAvisen
  • Min side
  • Min leseliste
  • Mine nyhetsbrev
  • Logg ut av DN

Saker om:

Ulsteinvik

Tiden er knapp for å finne en løsning som sikrer videre drift for Kleven Verft.. Foto: Per Ståle Bugjerde

Bostyrer håper på Kleven Verft-avklaring i morgen

Bostyrer forteller at de ser på muligheten for nye eiere. Bildet er fra sommeren 2018.. Foto: Per Ståle Bugjerde

– Vil trenge hjelp av leverandører og kreditorer for å holde hjulene litt i gang

Kleven Verft i Ulsteinvik har levert det siste ekspedisjonsskipet til Hurtigruten og er nå i sluttforhandlinger med en ny eier av hjørnesteinsbedriften.. Foto: Fartein Rudjord

Kleven verft i sluttforhandlinger med ny eier

Få varsel når vi skriver om
Ulsteinvik

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Ja takk!
Gunvor Ulstein er konsernsjef i Ulstein Group, og driver verftet i Ulsteinvik sammen med sin bror Tore.. Foto: Gunnar Blöndal

Avviser salg av Ulstein Verft

Kleven Verft sliter økonomisk, og har kun ett oppdrag i dag – MS «Fridtjof Nansen» som bygges for Hurtigruten og skal ferdigstilles til årsskiftet. Nå jobber verftet hardt for å få nye oppdrag.. Foto: Fartein Rudjord

Skjebnemåneder for tradisjonsrikt verft – 240 ansatte vet ikke om de har jobb å gå til

Styreleder Eivind Reiten i Kongsberggruppen.. Foto: Gunnar Blöndal

Eivind Reiten har gitt en gavepakke på 30 mill. til garantistene

Eivind Reiten er styreleder i Kongsberggruppen.. Foto: Tomas Larsen

Banker og aksjonærer i Kongsberggruppen har garantert for milliardemisjon uten å vite hva de garanterer for

Rolls-Royce Marine i Ulsteinvik.. Foto: Per Ståle Bugjerde

2,5 milliarder kroner fra staten for å kjøpe en propellfabrikk i Ulsteinvik har vært penger ut av vinduet

Kleven Verft i Ulsteinvik bygger Hurtigruteskipet Roald Amundsen og tre andre. Når det er levert har verftet ingen flere kontrakter i ordreboken.. Foto: Per Ståle Bugjerde

Kriseverft overlever på nødkapital fra Hurtigruten

Investor Petter Stordalen (i midten) og de andre eierne i Hurtigruten overlater Kleven Verft til rederiet i enda en redningsaksjon. Dermed øker også regningen for Hurtigruten-sjef Daniel Skjeldam (til høyre). Her fra et besøk på Kleven i september i fjor.. Foto: Per Thrana

Hurtigruten må ta kriseverft alene

.

Gir gass over seks timer

Hotellinvestor Petter Stordalen besøkte Kleven Verft i Ulsteinvik i september. Bak ham er første modul av MS «Roald Amundsen», som senere er sjøsatt, men forsinket. Til høyre er Hurtigruten-sjef Daniel Skjeldam.. Foto: Per Thrana

Forsinket skip kan gi regning på 100 mill.

En planlagt børsnotering av Hurtigruten i disse dager er utsatt etter at forberedelsene var kommet langt i sommer. Her er hurtigruteskipet MS «Kong Harald» utenfor Finnmarkskysten.. Foto: Per Thrana

Børsnotering bak skjema

Trond Mohn er blant investorene som er med videre i riggselskapet Island Drilling.. Foto: Kristin Svorte

Trond Mohns andel i det kriserammede selskapet blir null verdt. Men nå putter han nye penger inn

Made in England. Uansett hvor radikal han var, måtte også John Lennon, som det britiske ikon han var, ha sin egen, fornemme Rolls-Royce. Her later han som om han blir overkjørt av den.. Foto: Keystone-France/Gamma-Keystone/Getty Images

Rolls-Royce – fra britisk juvel til skandaleselskap

Sveiser Peter Gøstasson (47) fra Dalarna i Sverige registrerte at det minket på offshore-oppdrag på Ulstein verft og skiftet jobb til Havyard. Han sveiser sorteringsanlegg for oppdrettslaks. Sveiser Tadas Venckus (til høyre) fra Litauen har jobbet to år på Havyard MMC.. Foto: Per Ståle Bugjerde

– Enormt potensial for videre vekst

Tobias Hatløy forbereder seg på sitt livs seiltur. Med lavkostbudsjett skal han drøye en seks måneders sluttpakke til ett års seilas. Foto: Per Ståle Bugjerde.

Gjør drømmeseilas for norske oljepenger

«Island Valiant» og «Island Constructor» (bildet) er øremerket for jobben. Foto: Per Ståle Bugjerde.

Shell-jobb for Ulstein

17 offshore serviceskipsrederier nedskrev ifjor flåteverdiene med tilsammen 9,6 milliarder kroner. Her fra Vågen i Bergen, der skip som konkurrerer om jobber i spotmarkedet venter på nye oppdrag. Foto:. Eivind Senneset

Tviler på bankenes habilitet

Isfront. Da den etterlyste tråleren «Thunder» ble oppdaget i Sørishavet 17. desember, flyktet den gjennom pakkis og piskende stormer. Men hvem er det som fører fartøyet? Hvem er offiserene ombord? Hvem tar de ordre fra? Hvem er de hemmelige eierne? Foto: Simon Ager / Sea Shepherd Global.

Jakten på fiskepiratene

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.